About Typhoon

Air technology is our specialty

For over half a century, we have provided our customers - both international corporations and industrial SMEs – with industrial dedusting and pneumatic conveying systems. All our tailor-made solutions within the processing industry aim to make a dust free production facility and keep dust out, both on the production floor and the environment. With our own engineering team, production workshop, assembly services and maintenance teams, we can provide our customers at home and abroad with innovative and energy-efficient long-term solutions that can help them to excel in these markets.

 

Ventilator uit beginjaren

Our mission: helping clients to stand out

With our impressive experience in dimensioning, engineering, planning, production and implementation of tailored pneumatic conveying solutions, we help our customers to stand out on an operational level. We build sustainable partnerships for the preventive, predictive and curative maintenance of their industrial installations. In everything we do, we keep a high priority on innovation: in terms of performance, energy efficiency, reliability of operations and safety, we set the bar always higher.

 

More than five decades of expertise

  • 1959: Typhoon was founded. Founder Lucien Van Groenweghe starts in our country with specializing in the air technology branch. Typhoon soon becomes a partner of several major industrial players, resulting in rapid growth.
  • 1998: Due to succession problems, Typhoon has been taken over by a family owned private equity group. There was a merger with Artmetal, another specialist in air technology, that was previously included in the group. As a result, Typhoon was able to service its experience to smaller enterprises.
  • 2009: Frederic Bulcaen strengthens the Typhoon management. Together with Kris Devidt (commercial director) and with the help of investors, an MBO is organised.
Fredric en Kris

Hoe gaan we te werk ?

Elk project bij Typhoon start met een wit blad. Samen met onze klanten bekijken wij de problematiek of waarnaar de klant op zoek is en stippelen zo een strategie uit. Na één of meerdere gesprekken wordt dan een gedetailleerde offerte opgemaakt

Van zodra er een “go” is,  gaan onze projectleiders aan de slag. Zij staan in voor het uittekenen van het project, het opvolgen van de werken en afhandelen van eventuele problemen. Zij hebben als taak om onze klanten te ontzorgen van start tot einde van het project.

De projectleider staat in nauw overleg met ons eigen tekenenbureau en ons eigen metaal en inox atelier waar de verschillende onderdelen worden vervaardigd.

Ons eigen montageteam tenslotte, zorgt voor een professionele plaatsing waarna de projectleider met de klant het project zal opstarten en afregelen zodat de beoogde doelstellingen worden gerealiseerd.

Ook na de oplevering kunnen wij onze klanten blijven ontzorgen met onze aparte onderhoudsafdeling onder de naam “My Maintenance Engineering”. Deze afdeling kan preventief, predictief en curatief onderhoud uitvoeren.

En zeggen dat dit alles startte met een wit blad.

We use cookies and similar technologies to personalize content and advertisements, provide social media features and analyze traffic.

If you click on this site, you agree to our use of cookies, as described in our Privacy Policy and Cookie Policy.